Bronnen

Vacatures

Vaknieuws
Herstelgerichte dienstverlening gaat vóór vergoeding van schade – Herstelplaza en 10e PIV LetselPlaza – een verslag …
  • P. van Steen

Een historische bijeenkomst op een historische plaats, aldus karakteriseerde prof. dr. mr. A.J. Akkermans – hoogleraar Privaatrecht aan de VU in Amsterdam – het symposium HerstelPlaza op 18 juni 2015 in het monumentale Stadhuys van Gouda. “Naar mijn stellige overtuiging zullen we over enige tijd op 2015 terugkijken als het… Lees verder →

Vaknieuws
Bezoek van Young Insurance aan de Letselschadekamers van de Rechtbank en het Gerechtshof Den Haag – Rb. en Hof Den Haag
  • Mr. P. van Huizen – Dirkzwager Advocaten

Op 2 juni 2015 heb ik – als advocaat verbonden aan Dirkzwager advocaten – een bijeenkomst verzorgd bij de Letselschadekamers in de rechtbank en het gerechtshof Den Haag. De bijeenkomst was bedoeld voor leden van ‘Young Insurance’ (waaronder verzekeraars en voor hen optredende schaderegelaars en advocaten) en voor geïnteresseerde belangenbehartigers… Lees verder →

Vaknieuws
Whiplash bij verkeersongevallen: inzichten vanuit de letselbiomechanica1 en de verkeersongevallenanalyse – Alles nog eens op een rijtje
  • PIV-bulletin
  • Prof. dr. J.S.H.M. (Jac) Wismans – Safeteq (Son, Nederland) en Chalmers University (Gotenburg, Zweden)

In het PIV-Bulletin zijn de laatste tien jaar diverse artikelen gepubliceerd over whiplash. Deze artikelen betroffen zowel de medische, juridische als ongevalskundige discipline. Veel van deze artikelen verschenen in de periode 2007/20092. In deze periode werd ook de Richtlijn Whiplash 2008/10 van de Nederlandse Vereniging voor Neurologie (NVvN) gepubliceerd. In… Lees verder →

Vaknieuws
Wat betekent KEI voor procedures over personenschade? – Geen steen des aanstoots …
  • Mevrouw mr. L.C. Dufour – WIJ advocaten

Als het wetsvoorstel Wijziging van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering en de Algemene wetbestuursrecht in verband met de vereenvoudiging en Digitalisering van het procesrecht – het Programma Kwaliteit en Innovatie Rechtspraak (KEI) – voorjaar 2016 wordt ingevoerd, verandert de vorm van civiele procedures ingrijpend. In dit artikel bespreek ik de… Lees verder →