Bronnen

Vacatures

2
Persbericht: Branchevereniging NLE vindt faillissement letselschadebureau Effort & Support zorgelijk
  • Overige belangenbehartigers
  • NLE

Op 14 april 2015 heeft de Rechtbank Midden-Nederland het faillissement uitgesproken van het letselschadebureau Effort & Support. Bij de cliënten heerst er onzekerheid over de verdere afhandeling van hun letselschadezaak. Deze gebeurtenis onderstreept het belang van de keuze van een degelijke belangenbehartiger door cliënten. Niet alleen vakinhoudelijke kennis is van… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: proportionele aansprakelijkheid nu schade kan zijn veroorzaakt door ongeval, overbelasting of beide
  • Rechtbank Gelderland
  • ECLI:NL:RBGEL:2015:2599

Benadeelde verzoekt de rechtbank te bepalen dat aannemelijk is dat hij door het ongeval van 2011 niet meer in staat is tot een 40-urige werkweek en dat hij hierdoor genoodzaakt was zijn arbeidsovereenkomst om te zetten in een 32-urige werkweek. In 2007 had benadeelde ook letsel opgelopen bij een ongeval;… Lees verder →

1
Rb: Beautycenter niet aansprakelijk voor brandwonden na bezoek zonnebank
  • Rechtbank Amsterdam
  • ECLI:NL:RBAMS:2015:2073

Benadeelde stelt dat zij na bezoek aan zonnebank brandwonden heeft opgelopen. Zij stelt het Beautycenter aansprakelijk. Het Beautycenter heeft de zonnebank laten onderzoeken en stelt dat de zonnebank maximaal 0,33 Watt per vierkante meter aan straling geeft, wat niet voldoende is om het letsel veroorzaakt te kunnen hebben. Door benadeelde… Lees verder →

1
Rb: vergoeding schade aan auto op basis van dagwaarde, niet van marktwaarde
  • Rechtbank Rotterdam
  • ECLI:NL:RBROT:2015:2390

Benadeelde vordert € 1450 wegens schade aan auto, gebaseerd op marktwaarde van vergelijkbare auto’s op website. Verzekeraar stelt dagwaarde op € 400. De kantonrechter oordeelt dat de marktwaarde niet gelijk kan zijn aan de dagwaarde. Benadeelde zal als eisende partij moeten bewijzen wat de schade en dus wat de dagwaarde… Lees verder →

1
Hof: no cure no pay, vaststelling redelijk loon belangenbehartiger na voortijdige beëindiging opdracht
  • Hof Den Haag
  • ECLI:NL:GHDHA:2014:4573

Belangenbehartiger behandelt letselschadezaak op basis van no cure no pay (15%). Benadeelde beëindigt tussentijds de opdracht, omdat hij ontevreden is over aanbod verzekeraar. Belangenbehartiger vordert zijn honorarium. De rechtbank heeft € 45.000,- toegewezen, aangezien als gevolg van de inspanningen van belangenbehartiger het voorstel van verzekeraar was verhoogd van € 500.000,-… Lees verder →