Bronnen

Vacatures

2
Eerste Kamer zet vraagtekens bij verruiming aansprakelijkheid ouders voor minderjarigen
  • AM-Signalen

In de Eerste Kamer zijn vragen gerezen over mogelijke verzekeringstechnische gevolgen van het wetsvoorstel verruiming aansprakelijkheid ouders voor minderjarigen. In een gesprek hierover met Eerste Kamerleden heeft het Verbond van Verzekeraars nog eens benadrukt dat de mogelijkheid bestaat dat door verruiming van de risicoaansprakelijkheid van de ouders tot 18 jaar… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: causaliteit na betwisting onvoldoende onderbouwd met medisch info, kosten deelgeschil afgewezen
  • Rechtbank Overijssel

Benadeelde verzoekt te rechtbank te bepalen dat de geleden schade ad € 75.000,- kan worden toegerekend aan twee ongevallen in 2010 en 2011. Door de huisarts is PTSS gediagnosticeerd. De medisch adviseur acht het zeer twijfelachtig is dat er sprake is van PTSS ten gevolge van alleen het ongeval; wel… Lees verder →

1
Hof: BGK onredelijk, geen noodzaak voor inschakelen van zowel letselschadebureau als advocatenkantoor, groot deel werkzaamheden betrekking op onderlinge correspondentie
  • Hof Arnhem
  • ECLI:NL:GHARL:2013:6004

De arbeidsongeschiktheidverzekeraar heeft op grond van rapport van verzekeringsarts de uitkering op basis van de polis beëindigd. Deze beslissing is volgens het hof niet onzorgvuldig geweest. Nadat de advocaat van appellant had medegedeeld dat appellant het niet eens is met de rapportage van de verzekeringsarts, gaat de verzekeraar akkoord met… Lees verder →

1
Hof: BGK onredelijk gezien verhouding met schadebedrag, doorsturen post kan tegen lager uurtarief etc.
  • ECLI:NL:GHSHE:2013:3911

Letselschade na twee ongevallen € 8700,-. Aan BGK gevorderd € 19.276,04, waarvan € 9000,- betaald. Het hof oordeelt dat de kantonrechter terecht heeft overwogen dat in letselschadezaken als vuistregel wordt gehanteerd dat een aanvaardbare verhouding moet bestaan tussen de schade en de BGK, maar dat die regel enige nuancering verdient… Lees verder →

1
Hof: werknemer niet geslaagd in bewijs van oplopen letselschade tijdens werkzaamheden