Bronnen

2
Jaarverslag 2012 Stichting PIV: Dynamiek met recht en rede
  • Jaarverslag

Het speelveld van de afwikkeling van letselschade is nog altijd flink in beweging. Niet alleen door een grote aandacht voor kwaliteit, keurmerken en gedragscodes, maar ook op het gebied van een goede en tijdige geschiloplossing. Ook ten aanzien van een aantal materiële schadeposten mogen hiertoe zowel vanuit de wetgever als… Lees verder →

1
Hof: dekking op AVB-polis voor aansprakelijkheid ex 7:611 BW; verwachtingen van verzekerden in het algemeen bepalend
  • Hof Amsterdam
  • BZ8563

Vervolg op HR 30 maart 2012, LJN BV1295 (aansprakelijkheid ex art 7:611 BW onder AVB-verzekeringt). Het hof oordeelt dat de AVB-verzekeraar dekking moet verlenen en verwerpt het verweer van de AVB-verzekeraar dat de werkgever, nu hij zelf ook schadeverzekeraar was, er niet op mocht vertrouwen dat de schade onder de… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: medewerking aan psychiatrische expertise, voorschot afgewezen
  • Rechtbank Den Haag
  • BZ8900

Benadeelde verzoekt om medewerking aan een buitengerechtelijke psychiatrische expertise en tot toekenning van een aanvullend voorschot. De rechtbank oordeelt dat beide verzoeken zich lenen voor een deelgeschilprocedure en dat het voorleggen van meerdere deelgeschillen in één procedure mogelijk is. Partijen hebben ter zitting overeenstemming bereikt over de psychiatrische expertise. Voorschot… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: whiplashklachten zijn ongevalsgevolg, geen onderzoek naar fibromyalgie
  • Rechtbank Utrecht
  • BZ8632

Whiplash, ongeval 2006. De rechtbank verklaart voor recht dat causaal verband bestaat tussen nog bestaande lichamelijke en psychische klachten en ongeval. De rechtbank verwerpt het verweer van verzekeraar dat nader onderzoek nodig is naar de – in de gegevens van de behandelend artsen genoemde -fibromyalgie, nu de looptijd van de… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: rugklachten ongevalsgevolg, maar beperkingen niet geobjectiveerd
  • Rechtbank Den Bosch
  • BZ8252

De rechtbank oordeelt dat de deelgeschilprocedure niet is bedoeld voor het indienen van een verzoek tot een deskundigenonderzoek. Op basis van het op gezamenlijk verzoek uitgebrachte deskundigenrapport bestaat causaal verband tussen de rugklachten en het ongeval. Dat de rugklachten leiden tot alle genoemde beperkingen staat niet vast. De rechtbank is… Lees verder →