Bronnen

Vacatures

1
Hof: werkgever (klein garagebedrijf) onbekend met gevaren asbest in 1969/1970, zorgplicht niet geschonden
  • Hof Den Haag
  • BU7177

Werknemer van klein garagebedrijf overlijdt aan mesothelioom. Het hof overweegt dat publicaties van arbeidsinspectie uit 1968 en 1969 over gevaren asbest slecht betrekking hadden op asbestverwerkende bedrijven. Het hof concludeert dat niet kan worden geoordeeld dat in de periode 1969/1970 bekendheid bij de werkgever moet worden verondersteld van het risico… Lees verder →

1
HR: geen aansprakelijkheid kinderarts, rechter heeft beperkte motiveringsplicht bij afwijking van mening partij-deskundige
  • BT2921

Medische aansprakelijkheid. Hersenbeschadiging baby door langdurig te lage bloedsuikerspiegel na geboorte. Geen aansprakelijkheid kinderarts. Beperkte motiveringsplicht rechter om bevindingen deskundigen al dan niet te volgen. Indien rechter in een geval waarin de opinie van andere, door een der partijen geraadpleegde, deskundigen op gespannen voet staat met die van de door… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: vordering werknemer verjaard, werkgever veroordeeld tot vergoeding kosten deelgeschil
  • Rechtbank Zwolle-Lelystad

Werknemer heeft werkgever aansprakelijk gesteld voor gezondheidsklachten in 2000. In deelgeschil is aan de vraag aan de orde of de vordering is verjaard. De kantonrechter oordeelt dat werknemer reeds vóór 2000 bekend moet zijn geworden (in de zin van artikel 3:310 BW) met zowel de schade als met de daarvoor… Lees verder →