• Vaknieuws
  • 15 juni 2017

Scriptieprijs Stichting Beer impuls voor scriptie ‘De zorgverlener als tweede slachtoffer’

Stichting Beer impuls, een initiatief van zes Amsterdamse slachtofferadvocaten, heeft in 2016 net als in 2015 een landelijke scriptieprijs uitgeschreven. De vakjury bestaande uit prof. mr. C.C. van Dam, mr. dr. F.Th. Kremer en mr. J.M. Beer, heeft zich over de inzendingen gebogen en op 15 juni 2017 werd de scriptieprijs uitgereikt aan de winnares mr. ChiChi de Haan en de Vakgroep Privaatrecht van de UvA. Het onderwerp van haar scriptie ‘De zorgverlener als tweede slachtoffer’. Deze scriptie behandelt de vraag of een ziekenhuis o.g.v. art 7:658 BW jegens de zorgverlener de juridische plicht heeft om deze na een calamiteit of incident op te vangen, en bij gebreke daaraan aansprakelijk kan zijn voor daaruit voortvloeiende psychische gezondheidsschade.

Fotograaf: Foto Hanna Hachula.

V.l.n.r. op de foto: prof. mr. Cees van Dam, mr. John Beer, mr. ChiChi de Haan, mr. Toine de Bie (scriptiebegeleider ChiChi de Haan), mr. Theo Kremer.

Link naar bericht ‘ChiChi de Haan/Vakgroep Privaatrecht UvA wint landelijke scriptieprijs Stichting Beer impuls’ op site Beer advocaten