Bronnen

Vacatures

Jurisprudentie
CRvB: letselschadevergoedingen na 11-10-2010 meetellen in de vermogensinkomensbijtelling niet onredelijk
  • Centrale Raad van Beroep
  • ECLI:NL:CRVB:2016:3853

Het Besluit van 4 december 2013, houdende wijziging van het Bijdragebesluit zorg en het Besluit maatschappelijke ondersteuning, verzacht de vermogensinkomensbijtelling voor de eigen bijdrage AWBZ en Wmo (Stb. 2013, 535). Het is tot stand gekomen om onder meer letselschadevergoedingen met terugwerkende kracht tot en met 1 januari 2013 uit te… Lees verder →

Jurisprudentie
Hof: Vergoeding immateriële schade naar maatschappelijke opvattingen niet als beloning ervaren
  • Hof Arnhem-Leeuwarden
  • ECLI:NL:GHARL:2016:1393

Aan een politieambtenaar is een aanslag in de inkomstenbelasting opgelegd voor een van de werkgever ontvangen bruto vergoeding voor immateriële schade wegens ernstig letsel tijdens de dienst opgelopen. De rechtbank verklaarde zijn beroep ongegrond. De vergoeding is loon in de zin van art. 10 LB. In het kader van dat… Lees verder →

Vaknieuws
Wetsvoorstel collectieve schadevergoedingsactie naar Tweede Kamer
  • overheid.nl

Langdurige en kostbare procedures zijn binnenkort verleden tijd, wanneer consumenten of bedrijven de schade van een slecht product of gebrekkige dienstverlening vergoed willen krijgen, aldus de overheid. Representatieve belangenorganisaties kunnen straks voor een groep gedupeerden in één procedure bij de rechter vergoeding van massaschade vorderen. Lees verder →

Jurisprudentie
Rechtbank veroordeelt ouders tot betaling aan de zoon van de schadevergoeding
  • Rechtbank Limburg
  • ECLI:NL:RBLIM:2016:9796

De zoon is op 6 juli 1992 betrokken geraakt bij een ernstig verkeersongeval en heeft hersenletsel opgelopen. De WAM-verzekeraar van de ouders heeft de volledige aansprakelijkheid erkend. In een vaststellingsovereenkomst werd de zoon een vergoeding van ƒ 350.000,- toegekend. Het bedrag is overgemaakt op de rekening van de wettelijke vertegenwoordigers,… Lees verder →