Bronnen

Vacatures

Vaknieuws
De (on)redelijkheid van toerekening van een gebrekkige medische hulpzaak aan de arts of het ziekenhuis
  • PIV-bulletin
  • Mevrouw mr. M.S.E. van Beurden en mevrouw mr. L. Hofman – Van Benthem & Keulen Advocaten

– De stand van zaken – Vaker niet dan wel … Een jaar geleden schreven wij voor het PIV-Bulletin al over de redelijkheid van toerekening van een gebrekkige medische hulpzaak aan de arts of het ziekenhuis op grond van art. 6:77 BW1. Aanleiding was toen het tussenarrest van Gerechtshof ‘s-Hertogenbosch… Lees verder →

Vaknieuws
Het Hangmatarrest vervolgd; niet iedere ‘medebezitter’ hangt
  • Mevrouw mr. L.K. de Haan en mr. C. Banis – V&A Advocaten

– De gebeten hond en het paard Imagine Na het Hangmatarrest van de Hoge Raad uit 2010 was het natuurlijk wachten op de volgende zaken over de aansprakelijkheid tussen medebezitters onderling. Die zaken zijn er dus ook gekomen. Logisch, want als het één kan, is wellicht ook het ander mogelijk.… Lees verder →

Een vliegende start naar een vernieuwde schadebehandeling – 16e PIV Jaarconferentie – Onderweg naar overmorgen, een verslag – … 2023
  • P. van Steensel

De hoofdvragen die tijdens de 16e PIV Jaarconferentie aan de orde werden gesteld, op vrijdag 18 maart 2016 in Congrescentrum Orpheus in Apeldoorn, waren niet gering. Welke trend gaat de toekomst van de letselschade­regeling bepalen? Is de directe verzekering in het verkeer de weg naar een snellere schade­regeling? Of komt… Lees verder →