Bronnen

Vacatures

1
Hof: whiplash, bezwaren tegen deskundigenberichten en persoon van deskundige afgewezen
  • Hof Den Bosch
  • ECLI:NL:GHSHE:2015:1062

Whiplash, ongeval 1998, (toen) 31-jarige zelfstandige (groothandel in Catalaans aardewerk). De rechtbank heeft de conclusie van de arbeidsdeskundige overgenomen dat benadeelde een restcapaciteit van 100% in zijn eigen onderneming heeft. Alle 22 grieven van benadeelde tegen dit oordeel falen. De hof verwerpt de inhoudelijke bezwaren van benadeelde tegen de rapporten… Lees verder →

2
Promovendus pleit voor minder beperkingen bij verhaalsrecht verzekeraars
  • Unive
  • Open Universiteit

Op vrijdag 27 maart 2015 verdedigt Peter van Zwieten, promovendus aan de Open Universiteit en bedrijfsjurist bij Univé Dichtbij, zijn proefschrift 'De gesubrogeerde verzekeraar in het schadeverzekeringsrecht'. Van Zwieten onderzocht de regelgeving rond subrogatie en de inperkingen die de wet kent. Hij pleit ervoor de beperkingen op het verhaalrecht aan… Lees verder →

1
Hof: werkgever aansprakelijk voor val van wegglijdende ladder wegens onvoldoende instructies
  • Hof Den Haag
  • ECLI:NL:GHSHE:2015:840

Werkgeversaansprakelijkheid, onduidelijkheid over toedracht. Chauffeur stelt dat hij bij poging om asfaltklep van vrachtwagen te sluiten op een ladder is gaan staan, waarbij de ladder is weggegleden. De werkgever slaagt er niet te bewijzen dat de toedracht anders was en evenmin dat hij aan zijn zorgplicht heeft voldaan. Het hof… Lees verder →