Bronnen

Vacatures

1
Hof: voor een aanmaning geldt niet de eis van een ondubbelzinnig voorbehoud
  • Hof Arnhem-Leeuwarden
  • ECLI:NL:GHARL:2014:7499

In art. 3:317 lid 1 BW is bepaald dat stuiting plaatsvindt door ofwel een aanmaning, ofwel een schriftelijke mededeling waarin de schuldeiser zich ondubbelzinnig zijn recht nakoming voorbehoudt. De verzonden brieven zijn aan te merken als aanmaningen, waarvoor de eis dat [appellant] zich ondubbelzinnig zijn recht op nakoming voorbehoudt, niet… Lees verder →

PIV-Bulletin 2014, nummer 5
  • PIV-bulletin

In PIV-Bulletin, 5 dat op 11 november verschijnt, gaat mr. August de Hoogh van KBS Advocaten uitgebreid in op de “Zwaarwegende en steekhoudende bezwaren en het buiten rechte tot stand gekomen deskundigenrapport en het deskundigenrapport”; verhaalt Armand Blondeel – met op de achtergrond de ongetwijfeld prikkelende klanken van Iron Maiden… Lees verder →

2
Persbericht: ‘Hoe nu verder?’: nationale herdenking verkeersslachtoffers Vereniging Verkeersslachtoffers organiseert 19e jaarlijkse herdenkingsdag
  • Overige organisaties
  • VVS

De Vereniging Verkeersslachtoffers biedt nabestaanden, slachtoffers, familieleden, vrienden en belangstellenden op 16 november 2014 gelegenheid om stil te staan bij de slachtoffers van het verkeer. De jaarlijkse nationale herdenkingsdag voor verkeersslachtoffers wordt dit jaar gehouden in Soesterberg. Dit jaar staat het thema ´hoe nu verder?´ centraal. De VVS staat in… Lees verder →

Persbericht: Eerste netwerkbijeenkomst van LetselVrouwen was een succes
  • Overige organisaties
  • LetselVrouwen

Op woensdag 5 november vond de eerste netwerkbijeenkomst van LetselVrouwen plaats. LetselVrouwen is een initiatief van een zestal letselschadeprofessionals. De initiatiefneemsters stelden vast dat er veel vrouwelijke professionals in uiteenlopende disciplines binnen de letselschadewereld werkzaam zijn, maar dat er maar weinig contact onderling is. Zo ontstond het idee om vrouwelijke… Lees verder →