Bronnen

Vacatures

Rb: kantonrechter niet bevoegd bij vordering van onbepaalde waarde
  • Rechtbank Zeeland-West-Brabant
  • ECLI:NL:RBZWB:2013:3563

Benadeelde vordert voor de kantonrechter verklaring voor recht dat gedaagde aansprakelijk is en schadevergoeding, nader op te maken bij staat. Benadeelde beperkt zijn vordering in de procedure tot € 25.000, maar behoudt zich eventuele aanspraken boven dit bedrag voor. De kantonrechter verwijst de zaak naar het team civiel recht van… Lees verder →

PIV-giraffe 2014 naar Vanessa van der Does
  • PIV

De PIV-giraffe is dit jaar gegaan naar Vanessa van der Does, werkzaam bij Delta Lloyd. Zij kreeg de giraffe vanwege de belangrijke rol die zij heeft gespeeld bij diverse innovatietrajecten, zoals Columbus, Pandora, Klik en Regel en het verstrekken van hulp in natura. Daarnaast heeft zij zeer actief bijgedragen aan… Lees verder →

Vaknieuws
Reactie op artikel van A. Santen in PIV-Bulletin 2014, 1 – Afwijkende visies en interpretatieverschillen …
  • Mr. H. de Jager, advocaat, SRK Rechtsbijstand

Aernout Santen heeft zijn visie op de perikelen rond grondrechten en medische machtigingen en adviezen kristalhelder uiteengezet in een artikel voor het PIV-Bulletin 2014, 1, waarin hij betoogt en verdedigt dat de aangesproken arts zich in alle dimensies vrijelijk moet kunnen verdedigen ten opzichte van al degenen die hem op… Lees verder →

Vaknieuws
Het ACPV werkt aan de ‘academisering’ van de private verzekeringsgeneeskunde – een interview – Private verzekeringsgeneeskundige …
  • P. van Steensel

In de afgelopen jaren is de behoefte gegroeid aan meer wetenschappelijke onderbouwing van de private ver­zekeringsgeneeskunde. In de branche ervaart men dat een goede wetenschappelijke onderbouwing van het medisch­ advies noodzakelijk is. Om deze reden werd in september 2012 het Academisch Centrum voor Private Verzekeringsgeneeskunde (ACPV) opgericht, op initiatief van… Lees verder →

Vaknieuws
Voordeelstoerekening van uitkeringen uit arbeidsongeschiktheidsverzekeringen bij letselschade uit hoofde van art. 6:100 BW: (on)redelijk?
  • Mr. dr. E.J. Wervelman, Verschoof Wagenaar Wervelman Advocaten

Voordeelstoerekening van uitkeringen (on)redelijk? – (beter worden van) onrechtmatige daad … Het Hof Den Bosch heeft zich op 11 februari 2014 uitgelaten over het antwoord op de vraag of een uit­kering uit hoofde van een particuliere arbeids­ongeschiktheidsverzekering als voordeel in mindering mag worden gebracht op de schadevergoeding bij een letselschadeclaim.… Lees verder →

Vaknieuws
Verhoogde economische kwetsbaarheid – Wanneer en zo ja, dan normering? – Vervolgpleidooi …