Bronnen

Vacatures

1
Hof: rechtsbijstandverzekeraar maakt beroepsfout bij afwikkeling whiplashzaak
  • Hof Den Bosch
  • ECLI:NL:GHSHE:2013:5453

Whiplash, vrachtwagenchauffeur. Het hof oordeelt dat de rechtsbijstandverzekeraar een beroepsfout heeft gemaakt door benadeelde er niet op te wijzen dat het verstandiger was de zaak nog niet definitief te regelen. De rechtsbijstandverzekeraar had moeten weten dat geen sprake was van een medische eindtoestand en een reële kans bestond dat benadeelde… Lees verder →

1
Hof: verergering letsel door te laat medisch ingrijpen toegerekend aan dader steekpartij
  • Hof Den Bosch
  • ECLI:NL:GHSHE:2013:5457

Benadeelde loopt blijvend armletsel op na messteken door veroorzaker. Veroorzaker stelt dat letsel is veroorzaakt door nadien gemaakte medische fout. Het hof oordeelt dat de mogelijke medische fout niet afdoet aan het bestaan van het vereiste conditio sine qua non-verband tussen het onrechtmatig handelen van veroorzaker en de door benadeelde… Lees verder →

Jurisprudentie
Rb (wrakingskamer): nevenfuncties Haagse rechters geen aanwijzing voor vooringenomenheid
  • Rechtbank Den Haag
  • ECLI:NL:RBDHA:2013:15068

De wrakingskamer van de rechtbank wijst het verzoek om wraking van twee rechters van de Haagse rechtbank af. De wrakingskamer oordeelt dat het feit dat één van de rechters optreedt als onafhankelijk voorzitter van de Geschillencommissie van de PIV-overeenkomst BGK geen zwaarwegende aanwijzing vormt voor de objectief gerechtvaardigde vrees dat… Lees verder →