Bronnen

Vacatures

1
Rb: wanverhouding letselschade en BGK: geen concrete omstandigheden die wanverhouding rechtvaardigen

Belangenbehartiger vordert – nadat benadeelde vordering aan hem heeft gecedeerd - BGK. Schade van benadeelde was € 36.750; belangenbehartiger vorderde € 23.699,45 aan BGK, waarvan verzekeraar € 14.500 had betaald. De kantonrechter stelt vast dat er een wanverhouding bestaat tussen de schade en de BGK. Een dergelijke wanverhouding sluit in… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: werkgever aansprakelijk voor beknelling heftruckchauffeur; uurtarief € 235 redelijk
  • ECLI:NL:RBLIM:2013:5339

Werknemer, heftruckchauffeur, raakt bekneld tussen heftruck en container, doordat de heftruck uit zichzelf gaat rijden. 1. Het hof oordeelt dat, hoewel art. 7:658 BW geen absolute waarborg schept tegen arbeidsongevallen, van werkgever redelijkerwijs wel had mogen worden verwacht dat er aan werknemer specifieke instructies met het oog op bepaalde risico’s… Lees verder →

Vaknieuws
PIV: vragen over medische machtiging voor UWV

PIV: vragen over medische machtiging voor UWV   PIV | 08 juli 2013 1. Moet het UWV een medische machtiging van betrokkene overleggen alvorens de medisch adviseur van de aangesproken aansprakelijkheidsverzekeraar de beschikbare informatie uit het persoonlijk dossier mag gebruiken in zijn reactie richting UWV? Als met het “gebruiken” bedoeld… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: op de rug van een ander springen tijdens optreden rockband in café niet onrechtmatig: BGK: uurtarief € 230,-
  • ECLI:NL:RBMNE:2013:3728

Benadeelde loopt letsel op als medecafébezoeker tijdens optreden rockband in een café op zijn rug springt. De rechtbank stelt voorop dat een gevaarscheppende gedraging slechts onrechtmatig is, indien de mate van waarschijnlijkheid van schade als gevolg van dat gedrag zo groot is dat de dader zich daarvan naar maatstaven van… Lees verder →