Bronnen

Vacatures

1
Rb: rapport arbeidsdeskundige UWV ook bruikbaar in letselzaak, fulltime baan zonder ongeval niet aannemelijk
  • ECLI:NL:GHAMS:2013:2216

Verlies arbeidsvermogen tandartsassistente. 1. Het hof oordeelt dat rapport dat is opgesteld door arbeidsdeskundige in kader van sociale verzekeringswetgeving (met FML en urenbeperking) gebruikt mag worden in privaat rechtelijke procedure. Het moge zo zijn dat de te hanteren maatstaven in het sociale verzekeringsrecht enerzijds en het privaatrecht anderzijds verschillen en… Lees verder →

Jurisprudentie
Rb: werknemer glijdt uit over gladde vloer, collega’s en werkgever aansprakelijk
  • Rechtbank Rotterdam

Werknemer glijdt uit over gladde vloer. Werknemer is geslaagd in het bewijs dat haar twee collega’s de uit een vuilniszak gelekte natte substantie op de vloer hebben achtergelaten, waardoor zij is uitgegleden. De rechtbank toetst aan de criteria van het Kelderluik-arrest of de collega’s onrechtmatig jegens haar hebben gehandeld. De… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: supermarkt niet aansprakelijk voor val over gladde vloer
  • Ongepubl. jurisprudentie, Rechtbank Amsterdam

Benadeelde glijdt in supermarkt uit over een plas met vloeibaar afwasmiddel op de vloer in een supermarkt. Partijen verschillen van mening over de toedracht. Benadeelde stelt voor hem op geen enkele wijze kenbaar was dat de vloer glad was; de supermarkt stelt dat een medewerkster bezig was het afwasmiddel op… Lees verder →