Bronnen

Vacatures

1
Rb: omkeringsregel van toepassing als slagboom op hoofd motoragent valt
  • Rechtbank Amsterdam
  • ECLI:NL:RBAMS:2013:4294

Krachtens vaste rechtspraak wordt bij schending van een norm die ertoe strekt een specifiek gevaar ter zake van het ontstaan van schade bij een ander te voorkomen en als dit gevaar door de normschending in het algemeen in aanmerkelijke mate wordt vergroot, het bestaan van causaal verband tussen de onrechtmatige… Lees verder →

1
Hof: verzwijging strafrechtelijk verleden, beroep op verzwijging slaagt
  • Hof Arnhem-Leeuwarden
  • ECLI:NL:GHARL:2013:5158

Appellant is door het hof te Leeuwarden in 1996 veroordeeld tot een boete wegens opzetheling en door de politierechter te Leeuwarden tot een boete voor het mede plegen van valsheid in geschrifte. Op het aanvraagformulier van verzekeraar stond een vraag naar strafrechtelijk verleden met nee ingevuld. Verzekeraar wees in het… Lees verder →

1
Hof: dochtermaatschappijen op polis holding niet verzekerd
  • Hof Den Haag
  • ECLI:NL:GHDHA:2013:1047

Dat de holding de exploitatie van koelhuizen beëindigde duidt op zichzelf geenszins op een aan de verzekeraar kenbare bedoeling om ook de activiteiten van haar dochtermaatschappijen te verzekeren. Er waren geen omstandigheden waardoor verzekeraar ervan had dienen uit te gaan dat de werkzaamheden van de holding feitelijk werden verricht door… Lees verder →

1
Rb: afgedragen premie en vakantiegeld zijn vorderbaar, voorschot verzekeraar leidt niet tot subrogatie
  • Rechtbank Noord-Nederland
  • ECLI:NL:RBNNE:2013:4480

De werkgever betaalt de premie voor de collectieve zorgverzekering en de bijdrage aan het tijdspaarfonds voor vakantiegeld voor de werknemer aan de zorgverzekeraar en het fonds. De loonbelasting daarover draagt de werkgever vooraf af. De werkgever heeft een vorderingsrecht voor de resterende netto bedragen die onderdeel van het loon uitmaken.… Lees verder →