Bronnen

Vacatures

2
Persbericht: App coacht arts bij medische fout
  • Overige verzekeraars
  • Centramed

Artsen en andere zorgverleners kunnen vanaf vandaag via hun smart phone hulp krijgen bij de communicatie rond een medisch incident. Een speciale app helpt hen de ernst van het incident te bepalen en vervolgens daarbij passende stappen te doorlopen. Zorgvuldige en open communicatie met de betrokken patiënt staat daarbij voorop.… Lees verder →

1
PIV-Overeenkomst BGK – Geschillencie: geen extra vergoeding belangenbehartiger voor bezoeken aan arbeidsdeskundige
  • PIV

Belangenbehartiger vordert, naast de BGK-vergoeding op basis van de PIV-staffel- een aanvullende vergoeding voor drie van de vier bezoeken die zijn afgelegd door de belangenbehartiger in het kader van re-integratie. Belangenbehartiger beroept zich op art. 2.2 van de PIV-overeenkomst BGK. De verzekeraar stelt dat de bezoeken zijn begrepen in de… Lees verder →

2
Leergangen Personenschade Zwaar en Licht Letsel weer van start
  • NIBE-SW

In september biedt NIBE-SVV opnieuw de uitgebreide opleidingslijnen Personenschade Zwaar Letsel (PZL) en Personenschade Licht Letsel (PLL) aan. De leergang PZL leert u schade bij zwaar letsel optimaal te regelen en tegelijkertijd de maatschappelijke, financiële en persoonlijke schade van de benadeelde zoveel mogelijk te beperken. De leergang PLL belicht de… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: voorschot, verklaring voor recht en kosten deelgeschil afgewezen, nu reeds ander procedures zijn gestart
  • Rechtbank Noord-Holland
  • CA1890

Benadeelde heeft bij motorongeval in 2007 bilspier gescheurd (13% b.i.). 1. Benadeelde verzoekt voor recht te verklaren dat hij volledig arbeidsongeschikt is als gevolg van het ongeval, waarbij hij uitgaat van een inkomen van € 7000,- per maand (inkomensschade te ramen op € 1.500.000,-). . Hij verzoekt tevens om een… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: Staat aansprakelijk ex art 6:170 BW voor schade door bedreigend gedrag marinier
  • Rechtbank Rotterdam
  • CA1475

Incident tussen collega’s bij het Commando Zeestrijdkrachten/Marine beveiligingskorps. Benadeelde bergt tegen instructie in zelf zijn dienstwapen op. Zijn meerdere pakt hem vast en zegt ‘dat hij hem dit niet meer moest flikken’. Benadeelde voelde zich bedreigd en stelt PTSS te hebben. Klacht tegen meerdere door klachtencommissie gegrond verklaard. De rechtbank… Lees verder →