Bronnen

Vacatures

1
Rb: organisator motorcross aansprakelijk voor rijden tegen boom
  • Rechtbank Utrecht
  • BY8897

Op een crossterrein bevond de baan zich vrijwel naast een boom terwijl volgens de richtlijnen tenminste twee meter afstand moet bestaan. Een 12-jarige jongen reed tegen de boom. Ook zonder de richtlijnen is met toepassing van de kelderluik-criteria sprake van schending van veiligheidsnormen. Juist bij risicovolle sporten mag worden verwacht… Lees verder →

1
RB, deelgeschil: verzoek ex artikel 31 RV voor aanpassing van de beschikking wordt afgewezen
  • Rechtbank Rotterdam
  • BY8589

Bij beschikking heeft de rechtbank bepaald dat de klachten van verzoeker het gevolg zijn van het hem overkomen ongeval. In een rechtsoverweging staat dat de rechtbank – met partijen – van oordeel is dat (nader) onderzoek door een verzekeringsarts en – in voorkomend geval – een arbeidsdeskundige in de rede… Lees verder →

2
2e diepteanalyse naar de toepassing van de Gedragscode Behandeling Letselschade
  • Verbond van Verzekeraars

De tweede door het Personenschade Instituut van Verzekeraars (PIV) en het Verbond van Verzekeraars in 2012 gehouden diepteanalyse naar de toepassing van de Gedragscode Behandeling Letselschade is gereed. Het onderzoek betrof dit keer alle verkeersletselzaken uit het 1e kwartaal van 2010 en geeft inzicht in de redenen waarom de dossiers… Lees verder →