Bronnen

Vacatures

2
Verbond: Verdere versterking positie slachtoffer letselschade door nieuwe Bedrijfsregeling 15
  • Verbond van Verzekeraars

Het Verbond wil de positie van slachtoffers van alle vormen van letsel verder versterken. Daarom kunnen aansprakelijkheidsverzekeraars deze slachtoffers voortaan ook rechtstreeks informeren over bijvoorbeeld de voortgang van de schaderegeling. Ook kunnen verzekeraars slachtoffers vanaf nu aan het eind van de zaak informeren over de totaal betaalde Buitengerechtelijke Kosten om… Lees verder →

1
Hof: PTSS moeder na overlijden kind bij bevalling: affectieschade of schade door fout?
  • Hof Den Bosch
  • BW8927

Door fout ziekenhuis bij bevalling komt kind te overlijden. Moeder stelt dat zij hierdoor lijdt aan PTSS en zij vordert vergoeding van o.a. arbeidsvermogensschade. Vordering is gebaseerd op tekortkoming ziekenhuis, derhalve geen shockschade. Het hof overweegt dat moeder vanwege limitatieve stelsel van art 6:108 BW geen aanspraak kan maken op… Lees verder →

1