Bronnen

Vacatures

1
Rb: deelgeschil niet bedoeld voor gelasten van voorlopig deskundigenbericht
  • Rechtbank Middelburg
  • BW6490

De rechtbank oordeelt dat, gelet op het karakter van de deelgeschilprocedure en mede gelet op de wetsgeschiedenis het verzoek tot het gelasten van een deskundigenonderzoek met benoeming van een deskundige en veroordeling van de aansprakelijke partij tot betaling van de kosten van het deskundigenonderzoek buiten het toepassingsbereik van de deelgeschilprocedure… Lees verder →

1
Rb, beschikking: Afwijzing verzoek tot voorlopig deskundigenbericht wegens strijd met goede procesorde
  • Rechtbank Amsterdam
  • BW6420

Verzoek tot voorlopig deskundigenbericht wordt afgewezen. De vragen die verzoeker aan de deskundige wil voorleggen missen relevantie nu hierop al bindend is beslist als bedoeld in art. 236 Rv. Er is geen cassatie ingesteld tegen het arrest van het hof. Daarmee is zowel het arrest als het vonnis van de… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: kind op hoofd geslagen, school niet aansprakelijk
  • Rechtbank Den Haag
  • BW6816

5-jarige jongen, leerling op school voor kinderen met gedragsstoornissen, wordt in zandbak door medeleerling op hoofd geslagen met schep en loopt hersenletsel op. Geen van leerkrachten heeft het voorval gezien. 1. De rechtbank oordeelt dat de toedracht vast staat op basis van verklaringen van de kinderen, nu toedracht onvoldoende is… Lees verder →