Bronnen

Vacatures

1
Hof: niet begroten van kosten deelgeschil over BGK geen grond voor doorbreking van het rechtsmiddelenverbod
  • Hof Den Bosch
  • BW5744

Hoger beroep van deelgeschil over BGK, waarbij het verzoek is afgewezen en is bepaald dat iedere partij haar eigen kosten draagt. 1. Het hof stelt vast dat het hier gaat om een deelgeschilprocedure en niet om een 96 Rv-procedure, zodat geen hoger beroep mogelijk is (art. 1019w Rv). 2. Benadeelde… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: ziekenhuis niet aansprakelijk voor zeldzame complicatie bij knieoperatie
  • Rechtbank Roermond

Benadeelde loopt zenuwbeschadiging op bij knieoperatie. 1. De rechtbank oordeelt dat sprake is van informeel consent. Het gaat hier om een mogelijke complicatie die zeer weinig voorkomt. Een arts hoeft de patiënt niet, zo al mogelijk, op alle mogelijke risico’s te wijzen. Van een voorzienbaar risico is in dit geval… Lees verder →

2
PIV-Bulletin 2012-4, Persoonsgebonden budget
  • PIV-bulletin

Persoonsgebonden budget[1] Het pgb bezuinigt mee Mevrouw mr. E. Fijma Cunningham Lindsey [Foto Fijma] Met een persoonsgebonden budget (pgb) kunnen mensen die zorg nodig hebben door ziekte, ouderdom of handicap eigenhandig zorg inkopen. De Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) voorziet hierin en financiert het pgb. Het pgb kan ook worden… Lees verder →

2
PIV-Bulletin 2012-4, WAD I of II
  • PIV-bulletin

WAD I of II Klachten aanwezig, reëel, niet ingebeeld, niet voorgewend, niet overdreven, en dan? Mevrouw mr. N. HaaseDLA Piper Nederland [Foto Haase] In dit artikel wil ik de aandacht vestigen op een aantal recente uitspraken van de Rechtbank Amsterdam en het Hof Amsterdam, waarbij ik opmerk dat deze uitspraken… Lees verder →