Bronnen

Vacatures

1
Hof: Eternits aansprakelijk voor in het verkeer brengen asbestcementafval zonder waarschuwing
  • Hof Arnhem
  • BV0374

Nabestaanden van aan mesothelioom overleden slachtoffer stellen Eternit aansprakelijk voor het in 1968 ter beschikking stellen van asbestcementafval zonder passende waarschuwing. Het hof oordeelt dat Eternit in de periode vanaf de afgifte van het asbestcementafval tot aan in ieder geval 1999 (met de invoering van de overheidsmaatregelen tot sanering) onrechtmatig… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: causaal verband nekhernia en ongeval vastgesteld op basis gezamenlijk expertiserapport; uurtarief € 290,- niet redelijk
  • Rechtbank Rotterdam
  • BV0631

Verzoek om verklaring voor recht dat tussen ongeval en de nekhernia een medisch causaal verband bestaat wordt door de rechtbank toegewezen. De rechtbank neemt hierbij het op gezamenlijk verzoek opgestelde expertiserapport als uitgangspunt. Er is geen sprake van ontoereikend rapport of rapport dat qua wijze van totstandkoming niet voldoet aan… Lees verder →

1
Rb: onderzoek door verzekeraar op social media: benadeelde moet ruim € 75.000 terugbetalen
  • Rechtbank Almelo
  • BV0428

Stratenmaker stelt arbeidsongeschikt te zijn als gevolg van ongeval in 2003. Verzekeraar ontdekte bij een zoektocht op internet (Google.com en Hyves-pagina) dat benadeelde tot de nodige activiteiten in staat bleek; hij had onder meer in 2008 en 2009 op de fiets Alpe d'Huez beklommen. De rechtbank oordeelt dat door benadeelde… Lees verder →