Bronnen

Vacatures

1
Hof: loonvordering werkgever: BGK volgens liquidatietarief
  • Hof Den Bosch
  • BU7536

Vordering van benadeelde en zijn werkgever (politie) jegens agressieve arrestant. 1. Verrekening van door de werkgever afgesloten ongevallenverzekering. Het hof stelt partijen in de gelegenheid hun stellingen aan te passen aan het recente arrest van de Hoge Raad van 1 oktober 2010, LJN BM7808. 2. BGK loonvordering werkgever. Gevorderd: €… Lees verder →

Rb: aansprakelijkheidsvraag -11 jaar na dato- leent zich niet voor deelgeschil
  • Rechtbank Rotterdam
  • BU8430

Ongeval in 2000 waarbij stalen staven op voet werknemer terecht zijn gekomen bij lossen lading. In deelgeschil gevorderde beslissing over aansprakelijkheid werkgever en bedrijf waar gelost werd, kan naar het oordeel van de kantonrechter onvoldoende bijdragen aan de totstandkoming van een vaststellingsovereenkomst. Bij die beslissing weegt mee dat partijen nog… Lees verder →

1
Rb: geen causaal verband tussen psychiatrische klachten en zeer lichte aanrijding
  • Rechtbank Almelo
  • BU7584

Benadeelde, op het moment van het ongeval in 2005 reeds drie jaar arbeidsongeschikt wegens psychische klachten, vordert schade wegens verlies van arbeidsvermogen na ongeval met zeer geringe impact. De rechtbank oordeelt op basis van psychiatrische rapportages dat er wat betreft de (mate van) arbeidsongeschiktheid van benadeelde vóór en na de… Lees verder →