Bronnen

2
Wansink krijgt VPV Rotterdam-prijs
  • AM-Signalen

De VPV (Vereniging van Personen werkzaam in het Verzekeringsbedrijf) Rotterdam-prijs is dit jaar uitgereikt aan professor Verzekeringsrecht Han Wansink. De commissie, belast met de selectie van de prijs, roemt Wansink vanwege zijn belangrijke bijdrage aan het verzekeringsvak, met name op het gebied van aansprakelijkheid. "Han schreef artikelen en boeken over… Lees verder →

1
Rb, deelgeschil: verzoek om benoeming verzekeringsarts en arbeidsdeskundige afgewezen
  • Rechtbank Assen
  • BT1641

Partijen verschillen van mening over het causaal verband en de verlate diagnose darmperforatie. Benadeelde verzoekt om benoeming verzekeringsarts en arbeidsdeskundige. De rechtbank oordeelt dat zonder nadere toelichting, die verzoekster niet geeft, niet valt te begrijpen hoe benoeming van de deskundigen kan bijdragen aan de totstandkoming van een vaststellingsovereenkomst. Lees verder →

1
Rb: WAM-verzekeraar geslaagd in bewijs diefstal, diefstaluitsluiting art. 3 WAM van toepassing
  • Rechtbank Utrecht
  • BT1527

Onbekende bestuurder veroorzaakt in bij WAM-verzekeraar schade aan ander voertuig. Diefstal-uitsluiting van art. 3 WAM van toepassing? De rechtbank overweegt dat het feit dat de bestuurder ten tijde van het ongeval onbekend is, niet niet reeds meebrengt dat sprake is van diefstal en dat de stelplicht en bewijslast rust op… Lees verder →

• Rechtbank Assen
  • BT1641